آخرین آمار از ساخت و ساز مسکن ویژه؛ قیمت زمین متری 2.5 میلیون تومان

در سایت تهرانسر ساخت 2 هزار و 560 واحد در دستور کار قرار دارد که مساحت خالص هر یک از این واحدها 105 متر مربع است و با متری 540 هزار تومان ساخته شده می‌شوند.
فاز اول پروژه مسکن ویژه تهران از سال گذشته در سایت تهرانسر آغاز شد که براین اساس ساخت 2 هزار و 560 واحد به اجرا رسید و اولین سری واحدها در تیرماه امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.
مساحت خالص هر یک از واحدهای مسکن ویژه تهرانسر 105 متر مربع است و مساحت ناخالص این واحدها با احتساب مشاعات (انباری و پارکینگ و…) به 147 متر مربع می‌رسد.
در حال حاضر ساخت واحدهای این سایت با متری 540 هزار تومان انجام می‌شود و نرخ زمین در این سایت متری 2.5 میلیون تومان محاسبه شده این در حالی است که قیمت کنونی آپارتمان‌ها در این منطقه بیش از این رقم است.
در مجموع 15 هکتار از سایت تهرانسر برای کاربری مسکونی انتخاب شده است و سایر اراضی این سایت در بخش تجاری خدماتی 12 هزار و 784 مترمربع، آموزشی 9 هزار و 970 متر مربع، درمانی بهداشتی 2 هزار و 230 مترمربع، خدماتی اداری انتظامی 5 هزار و 760 متر مربع، فرهنگی مذهبی 2 هزار و 740 متر مریع و تأسیسات و تجهیزات عمومی 4 هزار و 530 متر مربع است.
متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر می‌توانند برای رفع نقص پرونده‌های خود به محل این سایت در تهرانسر مراجعه کنند که البته این دسته از متقاضیان باید پس از دریافت پیامک از اداره کل راه و شهرسازی برای بازدید آپارتمان‌های نمونه به این سایت مراجعه کرده و نواقص پرونده‌شان را برطرف کنند. کارشناسان مربوطه در روزهای عادی از 9 صبح و جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 13 عصر برای بازدید و رفع نقص پرونده در سایت تهرانسر حضور دارند.
به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی در صورت افزایش متقاضیان مسکن ویژه، ساخت این واحدها در سایت‌های دیگر از جمله آتی شهر و حکیمیه ادامه پیدا می‌کند.

معماری نیوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید