پرداخت سود صورت وضعیت به پیمانکاران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب کلیات طرحی در کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد که در صورت تصویب در مجلس دولت صورت وضعیت پیمانکاران را در زمان فعالیت از آنها اخذ کرده و در زمان اتمام پروژه با 20 درصد سود پرداخت می کند.

حسین علی حاجی از بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه تا تبصره شش آن خبر داد و گفت: چالش برانگیزترین بحث بند پیشنهادی دولت بود که بر اساس آن دولت می تواند صورت وضعیت پیمانکارانی که فعالیت می کنند را از آنها اخذ کرده و با 20 درصد سود در زمان اتمام طرح پرداخت کند.

به گفته وی، سه هزار میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده بود که کلیات آن در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید. علی حاجی افزود: قرار شد متن این پیشنهاد طوری تنظیم و مصوب شود که خلاف شرع نباشد.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز کمسیون برنامه و بودجه با اختصاص 15هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت صکوک با رعایت ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، منتشر شود.

شرکت های تابعه وزارت خانه های نفت، نیرو، دفاع، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی شرکت هایی هستند که این منابع را برای طرح های انتفاعی که دارای توجیه فنی و اقتصادی در طرح های میادین مشترک نفت و گاز،مهار آب های مرزی، احداث آب شیرین کن ها و نیروگاه ها با اولویت مناطق محروم دراختیار خواهند داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: همچنین به دولت اجازه داده می شود تا سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن در طرح های انتفاعی منتشر کند و رقم آن را صرف طرح های تملک دارایی و سرمایه ای کند.

بر اساس اظهارات نماینده شاهین شهر در مجلس، به شهردرای ها و سازمانهای وابسته اجازه داده می شود به صورت مشترک با بانک مرکزی و وزارت کشور هفت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین اصل و سود آن منتشر کند که آیین نامه آن باید ظرف 2 ماه آیده تهیه شود.

خبرگزاری ساشا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید